SREDNjA ŠKOLA „DRAGAČEVO“ IZ GUČE USPEŠNO REALIZOVALA PROJEKAT „MOJ KORAK KA EVROPI“
Od 3. do 16. aprila 2022. izvedena je mobilnost učenika u okviru Erazmus + projekta „Moj korak ka Evropi“. Projekat je finansiran bespovratnim sredstvima Evropske unije. Cilj projekta je unapređivanje i podizanje kvaliteta praktične nastave, unapređivanje programa karijernog vođenja i savetovanja, razvijanje jezičkih kompetencija učenika, sa posebnim akcentom na razvoj veština komunikacije na engleskom jeziku i promocija škole sa namerom povećanja broja učenika koji upisuju Srednju školu „Dragačevo“.
Iz Srednje škole „Dragačevo“ Guča je, uz pratnju Milene Obradović, nastavnice ekonomske grupe predmeta i Bojane Perović, stručnog saradnika-pedagoga, krenulo 15 učenika, koji su u firmama u Solunu obavljali stručnu praksu.
Pre polaska učenici su imali stručnu, jezičku, kulturološku i psihološku pripremu, kako bi što spremnije dočekali zadatke koji ih očekuju. Pored jezičke podrške koju su učenici imali u školi, Erazmus+ program je učenicima pružio i onlajn jezičku podršku kojom je omogućen da učenici prvo testiraju svoje znanje engleskog jezika, a potom da pohađaju kurs predviđen za nivo znanja koji poseduju.
Prema planu učenici su bili raspoređeni u dve firme: Oraiopoulos C. Lazaros i Julia Tsiagou.
Prve nedelje, od utorka do petka učenici su, uz pratnju zaposlenih u firmi partnera domaćina, odlazili na praktičnu nastavu u firme u koje su bili raspoređeni. Nastavnice su pratile rad učenika putem viber grupe.
Pored stručne prakse učenici su imali organizovane obilaske znamenitosti Soluna, kao i jedne od srednjih škola u Solunu “St Vocational Lyceum of Sykies“, gde su prisustvovali času računovodstva.
Pretposlednjeg dana mobilnosti, u petak 15.4.2022. domaćin je za učesnike organizovao prijem, kada su učesnicima podeljeni sertifikati o uspešno završenom programu mobilnosti i pokloni. Svi učenici su prošli planiranu obuku i ocenjeni su ocenama 99/100 i 100/100 poena.
Učenici su poneli nezboravne utiske sa ovog putovanja, jer su mnogi od njih imali priliku da po prvi put posete neku od zemalja EU, da komuniciraju na engleskom jeziku, snalaze se u novom i nepoznatom okruženju, rade u grupi i sa ljudima koji im nisu poznati, vide kako se živi u gradu koji ima oko milion stanovnika, organizuju radno i slobodno vreme, upoznaju se sa novom kulturom, nacionalnom kuhinjom i novim ukusima. Za pojedince je najveći izazov bio to što su bili odvojeni od porodice petnaest dana (po prvi put), ali je to sigurno i prvi korak u njihovom osamostaljivanju u narednom periodu školovanja.